zaterdag 25 augustus 2012

Gekocht: kleurshampoo!

Al een paar jaar wil ik mijn haren kleuren. Het ontbrak me echter steeds aan het lef (en eigenlijk ook aan de toestemming van mijn moeder ;-)) om het ook écht te doen. Nu ben ik in ieder geval goed bezig: ik heb vandaag haarverf gekocht! Nuja, haarverf is een groot woord, het is eerder een kleurshampoo, want voor (semi)permanente kleuringen ben ik nog altijd 'bang'. Jammer genoeg kan ik het nog niet direct verven, want ik vertrek dinsdag op reis en dus denk ik dat het beter is om te wachten. Ik wil niet dat mijn haar kapot gaat door de combinatie van kleurshampoo, zon en chloor! Samen met mijn moeder heb ik een redelijk neutrale kleur gekozen, zodat het voor de eerste keer in ieder geval niet te fel/lelijk kan uitslaan. ;-) De kleur heet 'highlands 65 kastanje', van Schwarzkopf Country Colors. Zogezegd zou dit tot acht weken houden, ik ben benieuwd! Het is zonder ammoniak maar mét het verzorgende bestanddeel 'macadamiaolie' en 7 (!) botanische extracten. Het is dus eerder natuurlijk, maar toch vind ik 't nog altijd eng. Gelukkig lees ik op internet goede reviews over dit merk, maar toch. Iedereen heeft een verschillende haarkleur en je weet nooit hoe het kan uitpakken ... Dit is de kleur die ik gekocht heb (niet mijn eigen foto):
En dit is mijn ultieme droomhaar/droomkleur (natuurlijk van Lana Del Rey ...):
Haar haar is toch echt prachtig? Ik ben ook altijd al obsessed geweest met roodbruin/acajou/koperbruin haar, vraag me niet waarom. Ik vind natural redheads bijvoorbeeld ook supermooi en ben daar echt jaloers op. :) Mijn eigen haarkleur is trouwens donkerbruin met in het zonlicht een beetje een rode schijn. Ik vind het best oké, maar helaas wat te donker voor mij. Naar mijn mening is het iets te dof en maakt het mij bleker dan ik ben. Vroeger (als zesjarige) had ik btw donkerblond haar met mèches! Heel mooi, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn haar in de loop der jaren donkerder is geworden, want nu kan ik mezelf toch écht niet meer inbeelden als blondine, haha. :) Roodbruin haar blijft mijn ideaal! Ik denk niet dat ik dat met deze kleurshampoo volledig kan bereiken, maar misschien komt de kleur wel in de buurt. Spannend!
Hebben jullie nog je natuurlijke haarkleur of hebben jullie het ook al eens geverfd met een kleurshampoo of kleuring? Hoe zag het resultaat er uit? Tell me! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten